اعلامیه حزب حکمتیست- دست اوباش جمهوری اسلامی در خارج کشور کوتاه!
کشته شدن رئیسی و همراهانش موجی از شادی را میان مردم آزادیخواه در داخل و خارج کشور برانگیخت. در این میان عزاداری سران دولت های مختلف و سازمان ملل و پیامهای تسلیت آنها، موجی از انزجار را در میان مردم آزادیخواه جهان برانگیخت و بسیاری اعتراض خود را برعلیه سیاستمداران و دولتمردان مجیزگوی قصاب اوین ابزار نمودند.
گروه هائی از ایرانیان خارج کشور شادی خود را با تجمع در مقابل سفارتخانه ها و کنسولگری های جمهوری اسلامی و شعارهای سرنگونی ابراز کردند. همزمان سفارتخانه های رژیم به محل اصلی برپائی مراسمهای عزاداری و تجلیل از رئیسی قاتل بدل شدند. در شهر لندن انگلستان، اوباش و عوامل چماقدار رژیم اسلامی به معترضانی که مقابل کنسولگری رژیم جمع شده بودند، حمله ور شدند و چهار نفر را زخمی و مصدوم کردند.
این اولین بار نیست که عوامل جمهوری اسلامی به مخالفین رژیم در خارج از کشور حمله می کنند. جمهوری اسلامی کارنامه سیاهی از ترور و کشتار مخالفین سیاسی در طول عمر ننگیش دارد. اما آنچه که این روزها مایه قوت قلب جمهوری اسلامی شده و بخود جرئت میدهد به گروه های کم تعداد مخالفین تهاجم کند، مراتب همدردی دولتهای مرتجع و مراسم های “فاتحه خوانی” برای رئیسی جلاد است. اینکه این دولتها و سران و سخنگویانشان در سوگ یک قاتل سریال و یک جنایتکار مشهور نشسته اند، مستقل از هر اختلاف خانوادگی و ظاهر آنها را، باید در تعلق مشترک طبقاتی آنها جستجو کرد. اینها جملگی عناصر یک طبقه واحد، طبقه فاسد و استثمارگر بورژوازی اند. تاریخ بورژوازی با قتل و کشتار و کودتا و نسل کشی عجین است. پیامهای تسلیت آنها آنهم در شرایطی که حکومت اسلامی در بحرانی همه جانبه دست و پا میزند، مایه دلگرمی جمهوری اسلامی و انعکاس بند و بست این دولتهای ارتجاعی است. آنها کاملا مطلع هستند که مردم در کشاکش و مبارزه ای حاد برای سرنگونی انقلابی رژیم اسلامی اند. اما جمهوری اسلامی کور خوانده است. جنایتکاران و قاتلین سریال اسلامی بزودی محاکمه و مجازات خواهند شد.
حزب کمونیست کارگری – حکمتیست مردم آزادیخواه و انقلابی در خارج از کشور، احزاب و نیروهای سیاسی مسئول را فرامیخواند که برای سالم نگاهداشتن فضای سیاسی خارج کشور و ایزوله کردن اوباشیگری فعالانه به هر شکل ممکن تلاش کنند و صف متحدی برعلیه چاقوکشان و لمپن های اجیر سفارتخانه های رژیم ایجاد کنند. نباید اجازه داد خیابانهای خارج کشور به جولانگاه انگلهای تروریست تبدیل شود. متحدانه برای بستن سفارتخانه ها و مراکز جمهوری اسلامی تلاش کنیم. دست اوباش اسلامی را از خارج کشور کوتاه کنیم!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
٢٩ مه ٢٠٢٤- ٩ خرداد ١٤٠٣
__________________________________