اطلاعیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست
در دومین سالگرد خیزش انقلابی ۱۴۰۱ سرنگونی خواهی قدرتمندترین بلوک سیاسی است
مردم مبارز کردستان، زنان و مردان آزادیخواه، کارگران و جوانان مبارز!
دو سال از مبارزه و اعتراضات پرشور شما علیه رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی گذشت. اعتراضاتی که کلیت نظام اسلامی سرمایه را نشانه گرفت. اعتراضات با قتل عمد دولتی ژینا(مهسا) امینی و اعتراض مردم در مقابل بیمارستان کوثر تهران شروع و سپس سراسر ایران را در برگرفت. در شهر سقز مراسم خاکسپاری ژینا به اعتراض و تظاهرات بزرگی تبدیل شد و بسرعت همه شهرهای ایران و کردستان را در برگرفت. رژیم اسلامی سرمایه که خود را در خطر سرنگونی دید با تمام قوا و با قساوت به مردم معترض حمله کرد.
در طی این خیزش بیش ۱۵۰۰ نفر از جوانان و معترضین کشته و هزاران نفر زخمی و زندانی شدند. در شهریور ۱۴۰۱ جنگ تمام عیار رژیم اسلامی با مردمی که علیه سرکوب و نابرابری و بیحقوقی، علیرغم خشونت وحشیانه پلیس و نیروهای امنیتی روزانه در خیابان حضور داشتند، در جریان بود. شما مردم انقلابی و آزادیخواه با شعارهای کوبنده مرگ بر جمهوری اسلامی، مرگ بر خامنه ای و زنده باد زن، زندگی، آزادی لرزه بر پیکر رژیم و سران جنایتکار آن انداختید. نقش کلیدی زنان و جوانان در رهبری این اعتراضات بسرعت در دنیا بازتاب یافت و گوش کر رهبران قدرتهای امپریالیستی و میدیای ریاکار و قلم به مزد را به ناچار باز کرد تا به قدرت این جنبش عظیم و نقش رهبری زنان اعتراف کنند. در این جنگ نابرابر نهایتا رژیم جنایتکار اسلامی با اعمال سرکوب و کشتار توانست حضور علنی مردم معترض در خیابان‌ها را پایان دهد. اما اشکال دیگر اعتراضات از اعتصاب پرستاران تا اعتراضات روزمره بازنشستگان و کارگران در بیشتر مراکز تولیدی و خدماتی کماکان و هر روزه در جریان است. رژیم در بحران هایی که قادر به حل آنها نیست دست و پا میزند، کل حاکمیت بر دریایی از نفرت مردم زحمتکش، زنان و جوانان قرار دارد. تنها حربه رژیم برای حفظ خود سرکوب و ایجاد فضای رعب و وحشت است، که آنهم کارایی چندانی در مقابل خشم تلنبار شده جامعه ندارد.
زنان و مردان مبارز!
در دومین سالگرد خیزش شهریور ضمن گرامیداشت یاد جانباختگان اجازه ندهیم رژیم اسلامی با آرامش از کنار این زلزله سیاسی رد شود و با اعمال سرکوب و کشتار به حیات ننگین خود ادامه دهد. از چند هفته پیش نیروهای سرکوبگر بازداشت خانواده های جانباختگان و مصدومین برآمد انقلابی شهریور را در دستور گذاشتند. ایجاد فضای امنیتی، وحشت و بازداشت‌ فله ای نباید مانع این باشد که بر مزار جانباختگان گرد آییم و یادشان را گرامی بداریم. دیدار و همدردی با خانواده های آنها هم نباید به فراموشی‌سپرده شود.
مبارزه و اعتراض خود را در هر شیوه ای، از جمله، اعتراضات و تظاهرات های خیابانی، شعارنویسی و هر اقدام ممکن دیگری متحدانه و متشکل به پیش ببریم. علیرغم جو امنیتی باید بدانیم ترس و وحشت رژیم از یک حرکت اعتراضی گسترده بسیار بالاست. سازماندهی محلات و مکانهایی که بتوان شکل مناسب اعتراض را پیش برد نیروهای سرکوب رژیم را دستپاچه میکند. جانباختگان شهریور و خانواده های آنان شایسته این یادآوری و تعهد مبارزاتی ما هستند.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست در این اعتراض و مبارزه بر حق همراه و در کنار شماست.
سرنگون باد جمهوری اسلامی
آزادی، برابری، حکومت کارگری
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
۱۲ سپتامبر ۲۰۲۴