اطلاعیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست در رابطه با مضحکه انتخابات!
مردم ازادیخواه کردستان کارگران، زحمتکشان!
بدنبال مرگ رئیسی، رژیم اسلامی در تدارک مضحکه دیگری بنام انتخابات است. سازمان دادن این مضحکه با حضور چهره هایی که مدعی سرو سامان دادن به این اوضاع آشفته هستند ظاهرا قرار است با ترفند “اصلاح طلب” و “میانه رو” مردم را به پای صندوق های رای بکشاند. این طرح و نقشه را در دوره های قبل هم امتحان کردند و شکست خوردند. همه مولفه های موجود در جامعه و اوضاع سیاسی اینبار نشان ازعدم مشارکت مردم دارد.
استفاده ازبحث حضورطیف های متفاوت از اصلاح طلب و اصولگرا و میانه رو و حضور شارلاتانی چون پزشکیان و شایعه اصلاح طلبی وی و تسلط او به زبان کردی و وعده تغییرات از بالا بدون تردید از ترفندهایی است که هم اصلاح طلبان حکومتی و هم خود حاکمیت برآنند که تمرکز را بر روی این دو مقوله بگذارند و تنور خاموش انتخابات را گرم نگهدارند و بعنوان برگ برنده درشهرهای کردستان وابستگان به حکومت را به پای صندوق های رای بکشانند.
شما مردم مبارزکردستان اما در طول چند دهه مبارزه بی امان علیه حکومت نکبت بار اسلامی با این نوع سیاستها آشنا هستید. این بازار گرمی کاذب و مجال انتخاب از بین ۶ نفر که هر کدام در جایگاه و مسندهای مختلف امتحان خود را در ضدیت با اقشار محروم جامعه پس داده اند امید واهی سران حکومت برای تامین بقای نظام و سد بستن در مقابل موج عظیم مخالفت مردم است. جنازه اصلاح طلبی سال‌ها پیش توسط مردم معترض و انقلابی به خاک سپرده شد، حضور چهره ای که خود را اصلاح طلب معرفی میکند کمکی به زنده کردن این جنازه نخواهد کرد. شعار امروز مردم سرنگونی انقلابی این حکومت سرکوبگر و ضد زن است. جامعه امروز درحکم یک بمب ساعتی است که هر آن احتمال انفجار دارد. این انفجار اصلاح طلب و اصولگرا را به یکسان از کل جامعه جارو خواهد کرد.
مردم مبارز کردستان، کارگران زحمتکشان!
کردستان همیشه صحنه مبارزه رودرروی مردم انقلابی با حاکمیت سرکوبگری بوده که به هر جا پا گذاشته فاجعه آفریده. دست این حکومت به خون مردم انقلابی، به خون کولبران و زنان و جوانان معترض و انقلابی در کردستان آلوده است. کارنامه این نظام سرکوبگرازهمان آغاز تا امروز مملو ازجنایت و قتل و کشتار در جای جای کردستان است. کاندید اصلاح طلب کرد زبان یا متولد کردستان کوچکترین تفاوتی با عضو هییت مرگ و سرکوبگران جنبش دانشجویی ندارد. همه آن 6 نفری که از فیلتر شورای نگهبان بیرون آمده اند وصله تن نظام واز خدمتگزاران صادق دستگاه سرکوب هستند. امروز از منظرو نگاه مردم انتخابات مضحکه ای است که رژیم هر چهار سال یکبار با رای یا بدون رای کافی چهره مورد نظر خود را از صندوق ها بیرون خواهد آورد. هدف اصلی مردمی که از جمهوری اسلامی زخم های عمیق خورده اند سرنگونی انقلابی آن است. در آستانه انتخابات تنها به تحریم صندوق های رای اکتفا نکنیم. قدرت مانور را ازجمهوری اسلامی در دایر کردن حوزه های رای و سیرک تبلیغاتی سلب کنیم. اجازه ندهیم قاتلین جوانان، سرکوبگران اول ماه مه ها، 8 مارس های سنندج ،اعدامهای دسته جمعی در شهرهای کردستان و بانیان آوارگی مردم محروم و زحمتکش بدون ترس و واهمه رژه انتخاباتی راه بی ایندازند. در روزهای باقیمانده علیه کارناوال انتخابات تلاش چهره های هر دو جناح حکومتی برای بقای رژیم و حفظ قدرت سران جنایتکار جمهوری اسلامی با کشیدن مردم به پای صندوق های رای است. با صدایی رسا و با قدرت اعلام کنیم رای ما سرنگونی حکومت اسلامی و بزیر کشیدن صنعت مذهب و بساط استبداد و استثمار و زن ستیزی است.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست کارگران ومردم آزادیخواه درشهرهای کردستان را فرامیخواند که نمایش مضحک “انتخابات” ریاست جمهوری را به اعتراضی گسترده علیه کل بنیادهای این حکومت سرکوبگر تبدیل کنیم و اجازه ندهیم رژیم اسلامی با إحساس پیروزی انتخابات را به سرانجام برساند.
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ – ۱۹ ژوئن ٢٠٢٤