اعتصاب سراسری معلمان
همزمان با اعتصاب سراسری معلمان در ایران معلمان کردستانی در مدارس سراسر کردستان نیز دست به اعتصاب زدند و خواستار رایگان کردن آموزش ، و آزادی معلمان دستگیر شده شدند.

استان کرمانشاه رکورد دار بیکاری در ایران
برای سومین بار متوالی استان کرمانشاه رکورد دار بیکاری در ایران شد این در حالی است که بیش از سی درصد مردم این استان از بیکاری و فقر رنج میبرند.

آتش گرفتن جنگل های دور و بر شهرستان مریوان
طبق اخباری که از طرف جمعی از فعالان محیط زیست شهرستان مریوان پخش شده است در روزهای گذشته بخشی از جنگل های گاگل، باشماخ و چناره و کانی میران در آتش سوزی های عمدی که از طرف سپاه تروریستی پاسداران جمهوری اسلامی ایران واقع در منطقه انجام گرفته است از بین رفته اند. این فعالین از مردم میخواهند که به یاری آنها برای خاموش کردن آتش و جلوگیری برای از بین رفتن محیط زیست منطقه بشتابند.

خودکشی یک شهروند ایلامی
یک جوان ایلامی به اسم رضا معذی به دلیل مشکلات خانوادگی از راه خوردن قرص برنج دست به خودکشی زد و به زندگی خود پایان داد. از آغاز سال جاری تاکنون بیش از هشتصد نفر در استان ایلام و شهرستانهای های تابع آن دست به خودکشی زده اند.

اعتراض دانش آموزان مقطع راهنمایی در روستای نی
در روزهای گذشته دانش آموزان مقطع راهنمایی در روستا نی از توابع شهرستان مریوان به دلیل نیود امکانات کافی در مدرسه و الخصوص امکانات گرمایشی در مدرسه سر کلاس درس نرفتند و با بلند کردن کاغذ نوشته های که در انها نوشته بود ما سردمان است دست به اعتراض زدند.

اخراج کارگران شهرداری در سنندج
شهرداری شهر سنندج تعدادی از پرسنل خود را که برای فقط شش ماه استخدام کرده بود به دنبال اعتراض برای پرداخت حقوق معوقه اشان و رد کردن بیمه هایشان از سر کار اخراج کرد.

اعتراض کارگران راه سازی بوکان- سقز
کارگران راه سازی اتوبان بوکان سقز برای دومین بار متوالی به دنبال پرداخت نشدن حقوق های معوقه اشان دست به اعتراض زدند و خواستار پرداخت مطالبات شان شدند.

خودکشی یک نوجوان سردشتی
در چند روز گذشنه یک نوجوان ۱۵ ساله اهل شهرستان سردشت به نام سینا حسینی از راه حلق آویز کردن به زندگی خود پایان داد. به گفته نزدیکان اش دلیل خودکشی این نوجوان فقرمالی و بیکاری بیان شده است.

زخمی شدن یک کولبر
یک کولبر بیست هشت ساله اهل منطقه مرگور به نام ماهر شینی با شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی ارومیه زخمی وبه بیمارستان استان ارومیه منتقل شد. هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه بستری است.

خودکشی یک دختر ایلامی
یک دختر هفده ساله اهل استان ایلام به نام نیلوفر همتی تنها چهار روز بعد از خودکشی نامزد اش به نام رضا موعذی با خوردن قرص برنج به زندگی خود پایان داد. به گفته نزدیکان این دو نفر دلیل خودکشی آنها اخلاف خانوادگی با ازدواج این دو نفر بوده است.

پردل زارع ۱۷/۱۱/۲۰۱۸
Pordelzarh1985@gmail.com