نشریه اکتبر نشریه رسمی کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران-حکمتیست

زمین لرزه در کرمانشاه
روز گذشته زمین لرزه ای ۴/۴ دهم ریشتری منطقه شاهو از توابع استان کرمانشاه را لرزاند و خسارات مادی در بر داشت اما خوشبختانه کسی در این زمین لرزه زخمی یا کشته نشد.
اخراج گروهی کارگران در سنندج
شرکت مرغ مادر واروک سنندج دست به اخراج سی شش نفر از پرسنل این شرکت زده و مابقی کارگران این شرکت را در لیست اخراج قرار داده است. اخراج این کارگران در حالی است که شش ماه است حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده اند.

مرگ یک کولبر در سردشت
یک کولبر اهل شهرستان ربت به اسم بهزاد قاسمی روز گذشته هنگام جابجا کردن بار در مرز شهرستان سردشت به علت سنگینی بار دچار سکته قلبی شد و جان داد‌.
کشته شدن یک کارگر در حین کار
یک کارگر ۵۴ ساله اهل روستای ورزمی به اسم منوچهر در حین کردن چاه در شهرستان سنقر دچار گاز گرفتگی شد و کشته شد. نبود ایمینی کار در محیط کار بزرگترین دشمن برای کارگران است.
خودکشی در شهرستان شاهین قلا
در چند روز گذشته در شهرستان شاهین قلا یک زن به نام مریم از راه حلق آویز کردن خود دست به خودکشی زد و به زندگی خود پایان داد به گفته شاهدان دلیل این کار مشکلات خانوادگی بوده است.
بی آبی بیست پنج روستا
طبق آمارهای اداره آب شهرستان مهاباد ۱۴ درصد از مردم روستاهای توابع شهرستان مهاباد از بی آب رنج میبرند که ایت تعداد به بیست و پنج روستا را شامل میشود.
کشته شدن یک کولبر
یک کولبر چهل دو ساله به نام عظیم احمدی اهل ابادی تشار از توابع شهرستان نودشه به شلی‌ مستقیم نیروهای مرزبانی این شهرستان کشته شد و جنازه اش را در کوهستان شوشمی رها شد. این کولبر در حالی کشت شداست که هیچ باری را به همراه خود نداشته است.
اعتصاب راننده کامیون های شهرستان بوکان
روز چهارشنبه راننده کامیونهای کارخانه سیمان کاویانی شهرستان بوکان به اعتصاب سراسری دیگر راننده کامیونهای دیگر در سرتاسر ایران پیوستند و در این اعتصاب سه نفر از رانند ه کامیونها به نام های یونس رسولی، مجید رسولی و عثمان نادری از طرف اداره اطلاعات شهرستان بوکان به دلیل سازماندهی اعتصاب دستگیر شدند.
کشتن شدن یک زن در اشنویه
شب گذشته در شهرستان اشنویه یک زن به نام نشمیل مولودی به دست پسرش قربانی نظام مرد سالارانه رژیم اسلامی ایران شد. تفکرات مردسالارانه و فرهنگ وحشی اسلامی دو دلیل بزرگ کشته شدن این زن بودند.
کشته شدن یک کولبر در استان ارومیه
یک کولبر اهل روستای کوران از توابع استان ارومیه به نام اکرم خلیلی در مرز سوما با شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی رژیم اسلامی ایران در استان ارومیه کشته شد.

پردل زارع ۰۵/۱۰/۲۰۱۸
Pordelzarh1985@gmail.com